_11413912
_11413912

Podnik se postupně rozšiřoval, své produkty, jichž ročně vyrábí přes 12,5 milionů, vyvezl do více než 55 zemí světa. Značka Marlenka však již dávno nezahrnuje jen medové dorty. Dalšími úspěšnými výrobky jsou například oblíbené medové kuličky v několika variantách, tradiční Pachlava, křehké Napoleonky z listového těsta, delikatesní Medové doutníčky, rolády nebo moderní Snacky. Své portfolio firma neustále inovuje, má odvážné plány a nebojí se změn. Například komplexní změny své grafické tváře, která prošla zásadní omlazovací kúrou.

Marlenka se po více než patnácti letech převlékla do nového hávu. Došlo k zásadní proměně loga, obal, jejichž redesign je nejvíce viditelnou změnou pro spotřebitele a milovníky výrobků značky. ale i všech komunikačních kanálů. Proces nového designu trval od prvotních úvah a průzkumů trhu až po výběr z několika potenciálních variant téměř dva roky. Výsledkem je ucelený koncept, jenž bude v regálech nepřehlédnutelný a rozpoznatelný již z větší vzdálenosti. Grafická tvář a značka Marlenka se tak může směle měřit s těmi největšími značkami z celého světa. „Světový dort si zasluhuje i světový design. A věřím, že nový, nadčasový a zcela nezaměnitelný design se bude našim zákazníkům líbit,“ říká Gevorg Avetisjan.

DSC09010
DSC09010

Značka Marlenka však již dávno nezahrnuje jen medové dorty. Dalšími úspěšnými výrobky jsou například oblíbené medové kuličky, které patří bezesporu mezi nejznámější produkty. Jednou z jejich modifikací je jedinečná limitovaná předvánoční edice Medové kofo kuličky Marlenka. Jak už název napovídá, jde o spojení tradičních chuťových tónů s další, neméně populární českou značkou Kofola. Lahodná chuť medových kuliček byla obohacena o nezaměnitelnou chuť známé limonády, kterou si můžete nově vychutnat i s příchutí Marlenka.

Jednou z letošních novinek je i prémiový Vídeňský medový dort. Na základě tradiční receptury ochutnáte legendární spojení dvou tradičních dezertů - vídeňské klasiky a arménského medového dortu z nadýchaného kakaovo-medového těsta, lahodného krému s příchutí meruněk a bohaté kakaové polevy. Jeho chuť oceníte při výjimečných příležitostech i při běžném posezení u kávy. Podávat ho můžete se šlehačkou nebo kousky meruněk.

náhled
náhled

Milovníci medového dortu a dalších výrobků Marlenky přijíždějí do moderního návštěvnického centra továrny z celé republiky, zavítá sem více než 20 tisíc zájemců ročně. Letos počet návštěvníků zřejmě přesáhne 30 tisíc. V rámci zhruba sedmdesátiminutové exkurze a komentované prohlídky mají možnost prohlédnout si současnou výrobu, vyslechnout zajímavý příběh společnosti Marlenka a samozřejmě ochutnat medové dezerty s originální kávou. Součástí centra je i prodejna nabízející veškerý sortiment výrobků včetně posledních novinek a dalších specialit arménské kuchyně. Návštěvníci exkurzí pak mají v prodejně nárok na 10% slevu z ceny dezertů značky Marlenka.

Příjemnou chvilku lze strávit i v kavárně, v letních měsících případně na otevřené terase. Centrum, obchod i kavárna mají jednotný design, připadat si zde budete jako ve včelím království.  V letošním roce obohatil nabídku areálu nový Lesopark Marlenka, který nabízí strávení příjemných chvil v kouzelné přírodě s řadou uměleckých soch a dětským hřištěm.

Sn%C3%ADmek_obrazovky_2024-10-29_v_9.56.342
Sn%C3%ADmek_obrazovky_2024-10-29_v_9.56.342

Společnost Marlenka stále roste. Ve stávajícím areálu o rozloze 2,5 hektaru, jsou nadále modernizovány a zkvalitňovány technologie a výrobní procesy. Kapacitně ale přesto nestačí uspokojovat poptávky všech klientů. V souladu s perspektivou dalšího růstu a expanzí na nové trhy je v plánu vybudování nového centralizovaného skladu hotových výrobků na pozemku bývalé likérky Kwaczek o rozloze 1,6 hektaru v těsném sousedství podniku. A proto došlo i k zakoupení areálu bývalé Lembergerovy továrny ve Frýdku-Místku o rozloze 4,5 hektaru, kde se počítá s výstavbou nových výrobních kapacit, obnovou historické správní budovy, vznikem Medového muzea Marlenka, kavárny s prodejnou aj.

„Loňský rok byl pro nás rokem jubilejním. Slavili jsme 20 let existence, ale myslíme přede vším na budoucnost. Rozhodně nechceme usnout na vavřínech, plánů máme ještě spoustu,“ dodává Gevorg Avetisjan. Příběh, který se začal psát v roce 2003 a z něhož se stal světový fenomén, tedy zdaleka nekončí.

Deník, č. 267, tištěná verze